FAQ – VEEL GESTELDE VRAGEN

Inschrijven bij KIRS10RUNNING kan via programma en dan kies je uit één van de twee programma’s. Of je kiest de starterscursus, of je kiest voor looptraining.

KIRS10RUNNING hanteert standaard een maand opzegtermijn. Dit dient schriftelijk te worden doorgegeven. Betaalde contributie wordt niet gerestitueerd.

Zonder opzegging loopt het abonnement automatisch door zoals beschreven in de algemene voorwaarden.

Goed luisteren naar je lichaam.

Gaat het om een overbelasting blessure? verminder dan het trainen (neem in ieder geval 1 dag rust tussen de trainingen) zolang je nog pijn ervaart van de vorige training dan niet lopen. Mocht hardlopen niet gaan, doe dan een vervangende minder belastende sport zoals zwemmen of fietsen.

Heb je een acute blessure zoals een zweepslag of een enkelverzwikking:

RICE:

R(rest, rust)
I(IJzen)
C(Compression, drukverband)
E(Elevation, hoog leggen)

Tijdens het lopen stijgt je lichaamstemperatuur al snel. Je gevoelstemperatuur is al snel 10 graden warmer dan de buitentemperatuur. Dus is het buiten 6 graden dan zal je gevoelstemperatuur tijdens het lopen al snel 16 graden zijn. Over het algemeen zie je dat mensen zich snel te warm kleden. Als je naar buiten gaat en het voelt fris dan zal je het tijdens het lopen waarschijnlijk goed hebben.

Ja, ga voor het kopen van een paar loopschoenen altijd naar een goede hardloopwinkel zodat je aan de hand van een loopanalyse de juiste schoen krijgt aangemeten.

De training gaat niet door als de weersomstandigheden dit qua veiligheid niet toelaten denk aan onweer, ijzel, storm of sneeuw op de voetpaden.

KIRS10RUNNING_rennen op bospad